12 Nisan 2013 Cuma

11. Sınıflar Felsefe Dersi 1. Hafta Günlük Ders Planı

11. Sınıflar Felsefe Dersi 1. Hafta Günlük Ders Planı


                                GÜNLÜK DERS PLANI
BÖLÜM 1

Dersin adı
FELSEFE
Sınıf
11/A-11/B
Hafta
1
ÜniteninAdı/No
1. ÜNİTE FELSEFEYLE TANIŞMA
Konu
Müfredat Hakkında Bilgi Verilmesi
1.ÜNİTE  - FELSEFEYLE TANIŞMA
A-Felsefe Nedir?
1-Felsefenin Anlamı
2-Felsefenin Alanı
3-Geçmişten Geleceğe Felsefenin Fonksiyonu (İşlevi)
Önerilen süre
80 dak.
BÖLÜM II
Öğrenci kazanımları/
Hedef ve Davranışlar
1. Felsefenin ne demek olduğunu sorgulama.
2. Felsefe ve hikmet (bilgelik/sophia) arasında bağ kurma.
Ünite Kavramları ve Sembolleri/
Davranış örüntüsü

Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ,soru cevap , örneklendirme , tartışma, Beyin fırtınası
Kullanılan Eğitim teknolojileri-
Araç,gereçler ve Kaynakça
MEB Felsefe ders kitabı
Ahmet Arslan Felsefeye Giriş
Takiyeddin Mengüşoğlu Felsefeye Giriş
Örenmet-Öğretme  etkinlikleri

Sözel-dilsel zeka
Doğa
Sosyal-Kişiler arası
Mantıksal
Matematiksel
İçsel-Bireysel
Görsel-Uzaysal
Ritmik-Müziksel
Kinestetik-Bedensel
 Felsefenin ortaya nasıl çıktığını sınıfta  tartışılır , ortaya attıkları fikirleri  örneklerle  desteklemeleri,açıklamaları istenip,  kişiler arası , sözel  zekalarının gelişmesine olanak verilir.

 Felsefenin ortaya çıkışlar konusundaki düşüncelerini  örneklerle desteklenmesi istenir , bu şekilde öğrencilerin düşünmesini sağlayarak  , analiz yapılması , bu yolla mantıksal ,içsel zekalarının harekete geçmesine yardımcı olunur.

Felsefeye kendilerince bir tanım yapılması  istenen öğrencilerin yaratıcılık yönlerinin gelişmesi hedeflenerek ,analiz eden  ve sentez aşamasına çıkan öğrenciler  öğrenmeyi  öğrenirler.

Öğrenciye   sorular sorulur  öğrencinin uygulama   basamağında   davranışlar yapmaları beklenir. Böylece mantıksal zekalarını kullanmaları sağlanacak.,

BÖLÜM III
Ölçme-Değerlendirme:Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme. Gurupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme.Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri öğrene hızında olan öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri.
Dersin amacının ne kadar gerçekleştiğini ölçmek için ,hazırlık ve dersi sunma aşamasında sorulan sorulardan bazıları yöneltilerek cevaplamaları istenecek, değerlendirilecek , yanlışlar ve eksikler tamamlanacak.
1-İnsanlığın düşünce evrimi felsefeyle mi başladı?
2- felsefi düşüncenin sınırları var mıdır?
Dersin diğer derslerle ilişkisi
Kelimelerin düzgün telaffuzu konusunda edebiyat öğretmeni ile iş birliği sağlanacak
BÖLÜM IV

Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar
DİKKAT Ders bittikten sonra konunun  bitip bitmediği, bitmediyse nedenleri  bu kısma yazılacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder