|
GÜNLÜK DERS PLANI
|
||
BÖLÜM 1
|
|
||
Dersin
adı
|
FELSEFE
|
||
Sınıf
|
11/A-11/B
|
||
Hafta
|
1
|
||
ÜniteninAdı/No
|
1. ÜNİTE FELSEFEYLE TANIŞMA
|
||
Konu
|
Müfredat
Hakkında Bilgi Verilmesi
1.ÜNİTE - FELSEFEYLE TANIŞMA
A-Felsefe
Nedir?
1-Felsefenin
Anlamı
2-Felsefenin
Alanı
3-Geçmişten
Geleceğe Felsefenin Fonksiyonu (İşlevi)
|
||
Önerilen
süre
|
80 dak.
|
||
BÖLÜM II
|
|||
Öğrenci
kazanımları/
Hedef
ve Davranışlar
|
1. Felsefenin ne
demek olduğunu sorgulama.
2. Felsefe ve
hikmet (bilgelik/sophia) arasında bağ kurma.
|
||
Ünite
Kavramları ve Sembolleri/
Davranış
örüntüsü
|
|
||
Öğretme-Öğrenme-Yöntem
ve Teknikleri
|
Anlatım ,soru
cevap , örneklendirme , tartışma, Beyin fırtınası
|
||
Kullanılan
Eğitim teknolojileri-
Araç,gereçler
ve Kaynakça
|
MEB Felsefe ders
kitabı
Ahmet Arslan
Felsefeye Giriş
Takiyeddin
Mengüşoğlu Felsefeye Giriş
|
||
Örenmet-Öğretme etkinlikleri
Sözel-dilsel zeka
Doğa
Sosyal-Kişiler
arası
Mantıksal
Matematiksel
İçsel-Bireysel
Görsel-Uzaysal
Ritmik-Müziksel
Kinestetik-Bedensel
|
Felsefenin ortaya nasıl çıktığını
sınıfta tartışılır , ortaya attıkları fikirleri
örneklerle desteklemeleri,açıklamaları istenip, kişiler arası , sözel zekalarının gelişmesine olanak verilir.
Felsefenin ortaya
çıkışlar konusundaki düşüncelerini
örneklerle desteklenmesi istenir , bu şekilde öğrencilerin düşünmesini
sağlayarak , analiz yapılması ,
bu yolla mantıksal ,içsel zekalarının harekete geçmesine yardımcı olunur.
Felsefeye
kendilerince bir tanım yapılması istenen öğrencilerin yaratıcılık yönlerinin gelişmesi
hedeflenerek ,analiz eden ve sentez
aşamasına çıkan öğrenciler
öğrenmeyi öğrenirler.
Öğrenciye sorular sorulur öğrencinin uygulama basamağında davranışlar yapmaları beklenir. Böylece
mantıksal zekalarını kullanmaları sağlanacak.,
|
||
BÖLÜM III
|
|||
Ölçme-Değerlendirme:Bireysel öğrenme etkinliklerine
yönelik ölçme değerlendirme. Gurupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme
değerlendirme.Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri öğrene hızında olan
öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri.
|
Dersin amacının
ne kadar gerçekleştiğini ölçmek için ,hazırlık ve dersi sunma aşamasında
sorulan sorulardan bazıları yöneltilerek cevaplamaları istenecek,
değerlendirilecek , yanlışlar ve eksikler tamamlanacak.
1-İnsanlığın
düşünce evrimi felsefeyle mi başladı?
2-
felsefi düşüncenin sınırları var mıdır?
|
||
Dersin
diğer derslerle ilişkisi
|
Kelimelerin
düzgün telaffuzu konusunda edebiyat öğretmeni ile iş birliği sağlanacak
|
||
BÖLÜM IV
|
|
||
Planın
Uygulamasına İlişkin Açıklamalar
|
DİKKAT Ders bittikten
sonra konunun bitip bitmediği,
bitmediyse nedenleri bu kısma
yazılacak
|
12 Nisan 2013 Cuma
11. Sınıflar Felsefe Dersi 1. Hafta Günlük Ders Planı
11. Sınıflar Felsefe Dersi 1. Hafta Günlük Ders Planı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder